این مرور مبتنی بر شواهد ارزیابی میکند که آیا تغییرات غذایی، از جمله استفاده از میکرو Nutrients خاص، میتواند تعداد اسپرمها را در مردان با اولیگواسپرمی (تعداد کم اسپرم) بهبود بخشد. این بررسی مطالعاتی را در مورد میکرو Nutrients شامل زعفران ارزیابی کرده و به این نتیجه رسید که مصرف خوراکی 60 میلیگرم زعفران به طور روزانه به مدت 26 هفته منجر به بهبودی در تعداد اسپرمها نشد.
This evidence-based review evaluates whether dietary changes, including the use of specific micronutrients, can improve sperm counts in men with oligospermia (low sperm count). It assessed studies on micronutrients including saffron, noting that oral intake of 60 mg of saffron daily for 26 weeks did not lead to an improvement in sperm counts.
- عنوان: "آیا تغییرات رژیم غذایی میتواند تعداد اسپرم را در مردان مبتلا به الیگوسپرمی بهبود بخشد؟ "
- Title: "Can dietary changes improve sperm counts in men with oligospermia? "
- Authors: Meyer, Teresa DO; Menzel, Elizabeth MD
- URL: https://journals.lww.com/ebp/citation/2020/08000/can_dietary_changes_improve_sperm_counts_in_men.32.aspx
- DOI URL: https://doi.org/10.1097/EBP.0000000000000367
- محور مقاله: تکنیک نوین
- سال انتشار مقاله: 2020
- زبان: انگلیسی
- کشور: انگلستان
- کد مقاله: 21639
- کلمات کلیدی فارسی: "الیگوسپرمی، تعداد اسپرم، مکملهای غذایی، زعفران، کارنیتین، کوآنزیم Q10 "
- کلمات کلیدی انگلیسی: "Oligospermia, Sperm Count, Dietary Supplements, Saffron, Carnitine, Coenzyme Q10 "
- لینک کوتاه: https://wikisaffron.org?p=21639
